02.05.2015, 19:20
Велико еси число сих грамот, еси седмь да по десяти на обиходну потребу. Тридесять срединных на извод человецев. Пятидесять на веку волю править еси. Да ныне то пишу которы вем, а и еси велика приказна грамота. Ея же мнози беси темнообразне во почёт поставливает, а еси егда ти при гробе да по смерти. Узаконение грамот сих целокупно такое си: письмены то на берестах кажда едино да и малы печатью воска чёрна, а ино велики своею кровию печать клади... А едина приказна грамота, то сия вся кровию своея писана бысте достодолжна, яко смертна мука искуплена бысть чрез нея.
Грамота перьва обиходна.
Еси грамота перьва обиходна на заступу бесовску во путех человечскых. Сия же на то потребна, дабы егда кой человек во пути странство совершает и не бысть ему же николе помехи. А ино путник при се сю грамоту во пути содержит, тако ему и веком та заступа бесовска бысть. Грамоту на бересте надлежит творити, а ино обиходна, то и воском чёрным ея печатать. Да тако сие ладить потребно: при младом-то месяце да и писмены наню класть, а иже писмены еси таковы:
«Яко вецем уставлено, то и ныне бысте во крепости да всея силе по веки. Да сокрепляю глаголы древле, да писмены мене еси буде порученники, а иже беси-то прямыи общники. Аз есмь имя, сим утверждаю, дабы от сего времяни да от сокрепной печати докуды сия суща, имя во путех заступа да пособь от воиньства бесовска бысть. Инде имя, нози не приткновен о камени, да татем несть на пути, да во блатах несть живот скончати, а и во лесе тёмныим несть зверием изгложен, а и во пути водою не топлен да и от ины беды бысть отторгнут. Имя же во заступу да во пособь беси мнози, ино от сея грамоты да и по векы веком. Никто же словес сих порушит, егда бысте суща грамота».
Далее печать ставити надлежит со именем человека ради коего заступа бесовска. И се - венец делу.
Грамота перьва обиходна.
Еси грамота перьва обиходна на заступу бесовску во путех человечскых. Сия же на то потребна, дабы егда кой человек во пути странство совершает и не бысть ему же николе помехи. А ино путник при се сю грамоту во пути содержит, тако ему и веком та заступа бесовска бысть. Грамоту на бересте надлежит творити, а ино обиходна, то и воском чёрным ея печатать. Да тако сие ладить потребно: при младом-то месяце да и писмены наню класть, а иже писмены еси таковы:
«Яко вецем уставлено, то и ныне бысте во крепости да всея силе по веки. Да сокрепляю глаголы древле, да писмены мене еси буде порученники, а иже беси-то прямыи общники. Аз есмь имя, сим утверждаю, дабы от сего времяни да от сокрепной печати докуды сия суща, имя во путех заступа да пособь от воиньства бесовска бысть. Инде имя, нози не приткновен о камени, да татем несть на пути, да во блатах несть живот скончати, а и во лесе тёмныим несть зверием изгложен, а и во пути водою не топлен да и от ины беды бысть отторгнут. Имя же во заступу да во пособь беси мнози, ино от сея грамоты да и по векы веком. Никто же словес сих порушит, егда бысте суща грамота».
Далее печать ставити надлежит со именем человека ради коего заступа бесовска. И се - венец делу.